Waar is mijn mail gebleven?
Je weet het zeker. Er is mail aan je gestuurd. Maar waar vind je de mail terug? Komt het überhaupt binnen?
Dit kun je doen:
STAP 1: ZOEKEN IN JE MAILPROGRAMMA
De meeste mailprogramma's hebben een zoekfunctie. Ideaal als je e-mail kwijt bent! Ja, ook als je denkt dat de mail niet aangekomen is. Soms belandt binnengekomen mail namelijk niet in je Postvak IN, maar wordt het direct doorgestuurd naar een specifieke map.
Meer uitleg over zoeken in Outlook
Meer uitleg over zoeken in Gmail (bekijk ook deze video)
STAP 2: CONTROLEER JE SPAM-MAP
De functie zoeken neemt niet altijd de map SPAM mee. Kijk deze dus nog even zelf na. Zowel in je mailprogramma als in je webmail (zeker als je IMAP-instellingen gebruikt).
Meer uitleg over de map Ongewenste mail in Outlook
De map SPAM in Webmail vind je na het inloggen in de linker kolom
STAP 3: VRAAG DE VERZENDER JE TE HELPEN
Niets gevonden? Nu is het mooi als je de verzender van de mail even kan helpen:
Vraag hem/haar de mail aan www.mail-tester.com te sturen (open de website en dan krijg je een mailadres). Zo kun je achterhalen of de mail bijvoorbeeld dermate op spam lijkt dat hij op de server al direct verwijdert wordt.
Let op: verstuur de mail exact zoals als hij bij jou zou moeten aankomen, dus ook incl. alle bijlagen e.d..
STAP 4: CONTACT MET DE HELPDESK
Stap 1-3 leveren niets op? Zoek dan zo veel mogelijk informatie bij elkaar en neem contact op met [email protected] (of je eigen hosting-provider).
Dit willen we van je weten, zo exact en gedetailleerd mogelijk:
- Op welk tijdstip is de mail verstuurd?
- Naar welk mailadres is de mail verstuurd?
- Vanaf welk mailadres is de mail verstuurd?
- Wat is de titel/het onderwerp van de mail?